Sivut

maanantai 2. toukokuuta 2016

Herääminen 2.0

Siitä on jo lähes kaksi vuotta, kun viimeksi kirjoittelin tähän blogiin. Aika kuluu kuin siivillä ja tänä keväänä olen jo saamassa lakkia ja valmistumassa lukiosta. Olen siis parhaillaan lukulomalla, mutta vietän lukemisen sijaan töitä tehden, sillä en ole hakemassa suomalaisiin ylipistoihin. Tämä tarkoittaa, että minulla on jälleen aikaa blogaamiselle!
Täytyy tosin myöntää, että sain itse asiassa eilen pienen ego-buustauksen, joka innoitti paluuni blogaamisen pariin. Sain sähköpostia, jossa minulle ilmoitettiin, että kirjablogini linkataan uudistuvan Särmän (lukion äidinkielenkirja) sähköiseen tehtäväkirjaan. Olin hyvin otettu, että näinkin pitkän tauon jälkeen jotkut edelleen käyvät vierailemassa tässä blogissa.
Taitaakin olla itsestään selvää, että kahden vuoden sisään mahtuu monen monta lukukokemusta. Olen vähitellen siirtymässä pois miekka- ja magiagenrestä, joten tännekin tulee hieman vaihtelua! John Greenin tuotanto on luettu kokonaisuudessaan, Tanskalainen tyttö on lähes ahmittu ja Gillian Flynnin Kiltti Tyttö (Gone Girl) on noussut uudeksi suosikiksi. Kesällä olisi tarkoituksena myös lukea Anthony Doerrin Kaikki se valo jota emme näe (All the Light We Cannot See) ja Judith Claire Mitchellin A Reunion of Ghosts. Fantasiakirjallisuutta en kuitenkaan ole täysin hylännyt. Tällä hetkellä työn alla on Cassandra Claren uusin kirja Lady Midnight, joka on Claren kymmenes varjomaailmaan sijoittuva kirja.
Tässä taisi ollakin kaikki tarpeellinen info tältä erää! Toivon mukaan saan jo ensimmäisen arvostelun postattua tällä viikolla!
(Game of Thronesin 6. kauden alkamisen kunniaksi laitan postaukseen nostalgiakuvia vuoden 2014 Dubrovnikin reissusta)

Ei kommentteja: