Sivut

torstai 10. lokakuuta 2013

Syksyn kirjabuumi


Nyt vaihteeksi jotain hieman erilaista normaaleista arvostelupostauksista!

Nyt kun syksy on jo pitkällä, minuun on iskenyt tarve ostaa lisää ja lisää kirjoja! Kuvassa näkyykin viimeisen kuukauden kirjaostokseni! (Kaksi noista kirjoista on kyllä syntymäpäivälahjoja) Useimmat ikäiseni tytöt, tai ihan vain naiset yleensäkin, saadessaan rahaa suuntaavat heti ensimmäiseksi vaatekauppaan. Minä en. Minä lähden suorinta tietä kirjakauppaan.

En edes aina tiedä, mitä olen menossa ostamaan, mutta lähden vain harvoin kirjakaupasta tyhjin käsin. Useimmiten ostan, yllätys yllätys, fantasiakirjoja, mutta haluaisin ruveta panostamaan myös klassikoihin. Suomalaisen kirjakaupasta saamassani pokkaripassissa on jo kuusi leimaa ja sain sen heinäkuun lopulla, ja en edes tiedä kuinka paljon rahaa olen kirjoihin yhteensä käyttänyt.

Olen viime aikoina ostellut enemmän ja enemmän englanninkielisiä kirjoja. En oikeastaan osaa sanoa mistä se johtuu... Kuvan kirjapinosta vain kaksi kirjaa on suomenkielisiä. Kenties olen kolunnut jo melkein kokonaan kaikki suomenkieliset fantasiakirjat? Ehkä en kuitenkaan. Nämä kirjat ovat kuitenkin olleet todella hyviä ja samalla hyväksi opiskelulleni, sillä opin näin jatkuvasti lisää englantia. Kenties niiden lukeminen auttoi minua juuri saamaan ensimmäisestä lukion englannin kokeesta 9½?

Itse asiassa olen lukenut jo kaikki kirjat tuosta pinosta ja enää täytyisi arvostella ne! Aloittelen varmaan tänään tuon Divergentin arvostelun. Saa nähdä miten se onnistuu, sillä kaikki muut kirjat jotka olen tänne arvostellut ovat aina olleet suomenkielisiä, mikä on auttanut arvostelussa.

Lopuksi haluaisin kysyä teiltä lukijoiltani hyviä kirjavinkkejä? Olen huomannut, että en lue melkein ollenkaan suomalaista kirjallisuutta. Minulta löytyy kenties 40 kirjaa ja niistä viisi on suomalaisten kirjoittamia. Mitä hyviä suomalaisia kirjoja siis suosittelisitte?

10 kommenttia:

laiiza kirjoitti...

Oon vuotta sua nuorempi, ja haluisin hirveesti lukee Divergentin, mut mietin et onks siin paljo sellasii vaikeita enkunkielisii sanoja? Ku mua häiritse hirveesti jos en ymmärrä jotaa kohtaa kirjassa, vaikka hyvä englannissa oonkin.. :)

Inka kirjoitti...

laiiza: Mun mielestä oli kyllä tosi helppoa englantia, että uskon ettei sen lukemisessa oo sullekaan mitään ongelmaa jos kerran oot hyvä englannissa :) Mutta luulisin että se kirja suomennetaan kohta koska siitähän tulee elokuvakin vissii helmikuussa!

laiiza kirjoitti...

Ai tulee! No, mä hetken oottelen jos siitä tulis suomennos, ja jos ei, ni viimeistään tammikuussa luen sen! :) Ootko muuten lukenu kirjaa Anna and the french kiss? Se on saanu aika paljo kehuja.. :)

Inka kirjoitti...

En oo siis varma tuleeko siitä suomennos mutta luulis jos siitä tulee leffaki? :D en ole lukenu. Kiitti vinkistä! :)

Annami kirjoitti...

Käsitin tämän nyt niin, että haluaisit vinkkejä ennen kaikkea suomalaisesta fantasiakirjallisuudesta? J.S. Meresmaan Mifongin perintö ja Petteri Hannilan Kaukamoinen olivat mielestäni hyviä.

Inka kirjoitti...

Annami: Siis kaikki suomalainen kirjallisuus käy! Kiitoksia vinkeistä :)

marjis kirjoitti...

Tosi kiva postaus! Mistä saat vinkkejä noista enkunkielisistä kirjoista? :)

Inka kirjoitti...

marjis: kiitti! :) Yleensä mä meen vaan kirjakauppaan ja sit seison siellä enkunkielisten kirjojen eessä ja joku kirja aina pomppaa sieltä ja sitten luen sen takakannen ja jos se vaikuttaa hyvälle niin ostan sen :D saan kans yheltä kaverilta vinkkejä kun se tilaa aika paljon kirjoja ulkomailta!

Anonyymi kirjoitti...

Käytkö ikinä kirjastossa vai ostatko vaan? Ite usein ensin lainaan jonkun kirjan ja jos se on hyvä niin ostan:)

Inka kirjoitti...

ano: en käy kauheasti kirjastossa vaan ostan suoraan :D yleensä etsin netistä kiinnostavan kuuloisia kirjoja ja sitten menen suoraan Suomalaiseen ja ostan ne ;)